Hoe werkt BurenHulp?

IK WIL HULP
U kunt uw hulpvraag aan ons doorgeven via dit formulier. Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Op die manier kunnen wij uw hulpvraag sneller in behandeling nemen. Het kan zijn dat wij na uw aanmelding toch nog een aantal vragen hebben. Wij nemen dan telefonisch contact met u op om deze te bespreken.

Op zoek naar de juiste match
Nadat wij uw hulpvraag hebben ontvangen, plaatsen wij deze op de website. We gaan dan op zoek naar een buur die u wil helpen. Zodra wij een match hebben gevonden, nemen we contact met u op om de vervolgstappen te bespreken. Uw gegevens geven wij door aan de buur die u wil helpen. Deze neemt vervolgens contact met u op om een afspraak te maken.

Samengevat
1. Via de button ‘‘ik wil hulp’’ op de homepagina kunt u het formulier invullen met uw hulpvraag. Vul dit formulier zo compleet mogelijk in. Dan kunnen wij snel een helper aan u koppelen.   
2. Nadat u het formulier heeft verstuurd ontvangt u binnen 2 werkdagen een bevestigingsmailtje. Mochten we nog vragen hebben over uw hulpvraag dan nemen we contact op.  
3. Aan de hand van uw hulpvraag maken we een vacature. We plaatsen deze op de website en proberen zo snel mogelijk een match te maken.   
4. Zodra er een helper aan u is gekoppeld bellen we u op en nemen de vervolgstappen met u door.   
5. Uw gegevens worden aan de helper doorgegeven.   
6. De helper neemt contact met u op en jullie maken samen een afspraak.   
7. We zijn erg benieuwd hoe de activiteit aan de hand van uw hulpvraag is geweest. Laat u ons dit weten? Mail het naar: info@vrijwilligersnh.nl  
  
IK WIL HELPEN
BurenHulp van Intermaris brengt mensen uit de buurt bij elkaar. In Hoorn, Monnickendam én Purmerend helpen we buren die dit zelf niet (meer) kunnen. Denk bijvoorbeeld aan het doen van boodschappen, administratieve hulp of een klusje in en om huis.

Meld u aan als helper
Dat kan via dit formulier. Of reageer op een openstaande hulpvraag op de homepage. Na uw aanmelding neemt VrijwiligersNH contact met u op voor een kennismakingsgesprek. Tijdens dit gesprek horen wij graag wat u wilt doen en leggen wij uit hoe BurenHulp werkt.

Aan de slag als helper
Zodra wij een geschikte match hebben gevonden, nemen wij contact met u op. Telefonisch nemen we de hulpvraag met u door. Bent u enthousiast? Wij geven u de contactgegevens, zodat u zelf contact kunt opnemen met de buur die uw hulp kan gebruiken. 

Past de hulpvraag toch niet helemaal bij u? Geen probleem! Dan zoeken we verder. 

Samengevat
1. Via de vacatures op de website kunt u reageren op de verschillende hulpvragen. Wilt u wel graag helpen maar wilt u iets anders doen dan de beschikbare vacatures? Reageer dan via de algemene button ‘‘Ik wil helpen’’ op de homepagina of ga direct naar het formulier. 
2. Vul het formulier zo compleet mogelijk in. Dan kunnen wij u straks sneller koppelen aan een hulpvraag.   
3. Nadat u het formulier heeft verstuurd ontvangt u binnen 2 werkdagen een bevestigingsmailtje. Nadat wij contact met u op hebben genomen over uw aanmelding ontvangt u een mail om eenmalig in te loggen en uw eigen wachtwoord aan te maken. 
Hierna kunt u inloggen om uw gegevens indien nodig aan te passen en te reageren op openstaande hulpvragen. 
4. U wordt gekoppeld aan een hulpvraag. We nemen telefonisch contact met u op om dit te bespreken.   
5. We zijn erg benieuwd hoe de activiteit is geweest en of u vaker wilt helpen. Laat u ons dit weten? Mail het naar: info@vrijwilligersnh.nl  

BurenHulp is vrijwillig en gratis. Eventuele onkosten, zoals vervoerskosten, worden door helper en hulpvrager onderling geregeld. Wij adviseren hiervoor 30 cent per kilometer.